Детям про зайца на белорусском языке.

Дали моей племяннице задание придумать с родителями рассказ про какого-нибудь лесного животного на белорусском языке. Так как из всей нашей семьи только я знаю более-менее белорусский язык, это задание пришлось делать мне. Но знаете, мне понравилось его выполнять. Это же пройдет немного времени я буду делать уроки с сыном. Но ладно об этом еще рано думать:). Вот мой рассказ.

Заяц.


Я хачу вам расказаць пра аднаго насельніка лесу. Гэты звер часцей за іншых сустракаецца ў казках розных народаў. Ён невялікі. Яго лічаць баязліўцам. Гэта заяц.

Зайцы - траваедныя жывёлы. Яны сілкуюцца толькі расліннай ежай: лісцем, сцебламі, каранямі, карой маладзенькіх дрэў, пладамі. Ядуць і грыбы, але самы любімы іх ласунак - кара асіны. Зубы ў зайца вялікія, плоскія - для харчавання, а не для нападу. Ззаднія лапы нашмат больш пярэдніх. Таму заяц добра скача. 

На працягу года зайцы перыядычна ліняюць. Узімку яны становяцца белымі, як снег. Гэта для таго, каб ворагі зайца не маглі знайсці яго. 

Раней у нашых краях зайцоў было найвялікшае мноства. Цяпер стала паменш. Але ўсё ж заяц моцна трымаецца за беларускую зямлю. 

Вот такой рассказ про зайца на белорусском языке. Думаю, для первого класса самое то:) 

4 комментария:

  1. Ой, как интересно! Я владею украинским, поэтому белорусский язык мне совершенно понятен. Но так непривычно видеть написанные белорусские слова!

    ОтветитьУдалить
  2. Анонимный15 мая, 2022

    Да ну а я не думала

    ОтветитьУдалить